Handelsbetingelser hos Tiny Concept ApS
1. Aftalegrundlag
Aftalegrundlaget er den fremsendte købskontrakt og nærværende salgs- og leveringsbetingelser.
En købskontrakt er ikke gældende, førend den er underskrevet af såvel køber som sælger. Aftaler uden godkendelse og underskrift fra samtlige parter anses ikke for værende gældende.
Ved uoverensstemmelser imellem en købskontrakt og tegninger er det købskontrakt, der gælder.
2. Betalingsbetingelser
Ved Tiny Concept ApS modtagelse af underskrevet købsaftale faktureres 50% af det aftalte totalbeløb. Såfremt Tiny Concept ApS skal ansøge om byggetilladelse, faktureres den procentvise sats først, når der foreligger godkendt byggetilladelse.
Vælger køber selv at ansøge om byggetilladelse, skal et eventuelt afslag dokumenteres for at kunne annullere en ordre. Fremsendes den nævnte dokumentation ikke, forbeholder Tiny Concept ApS sig retten til at fakturere 40 % af totalbeløbet ved annullering af handlen.
Såfremt ordren inkluderer montage, faktureres de resterende 50% i forbindelse med en afleveringsforretning. Inkluderer ordren ikke montage, faktureres de nævnte 50% før den aftalte levereringsdato og forfalder til betaling senest ved levering.
Fakturaer fremsendes pr. e-mail og forfalder til betaling efter 8 dage.
Erhvervskøb faktureres i henhold til købsbekræftelse.
Ved brug af bankgaranti skal garantien være Tiny Concept ApS i hænde senest 4 dage efter godkendt byggetilladelse. I så fald igangsættes produktionen af det valgte produkt først ved godkendt bankgaranti. Bankgarantien skal omfatte det fulde beløb, som fremgår af købskontrakten.
3. Leveringstiden
Forventet leveringstid og leveringssted vil fremgå af købskontrakten.
Der kan opstå forhold, som medfører forsinkelse eller hurtigere levering op til den forventede leveringsuge. I sådanne tilfælde vil køber hurtigst muligt blive orienteret om den nye forventede tidsplan.
Ændringer i leveringstid eller -sted giver ikke mulighed for at ændre i købskontrakten frem til godkendt byggetilladelse.
Såfremt godkendt byggetilladelse modtages før forventet termin, forbeholdes retten til, om muligt, at fremskynde tidsplanen med henblik på en hurtigere levering. I sådanne tilfælde vil køber hurtigst muligt blive orienteret om den nye forventede levering.
4. Emballage
Tiny Concept ApS forbeholder sig retten til i alle tilfælde at aftage emballagen, medmindre der er tale om køb af et uisoleret produkt.
Såfremt glas leveres på jernstativer, vil afhentningen af disse ske automatisk og som udgangspunkt 7-10 dage efter isætningen af glassene.
5. Levering
Tiny Concept ApS leverer alle materialer ved tilkøb af montage.
Ved selvbyg aflæsses alle materialer hos køber ved kantsten.
I umiddelbar forlængelse af levering er køber forpligtet til indenfor rimelig tid at kontrollere, at der er sket levering af det korrekte antal enheder, og at varen er i hel og ubeskadiget stand.
Reklamation over mangler og synlige fejl eller transportskader skal ske inden 3 dage efter modtaget levering ved skriftlig meddelelse til Tiny Concept ApS. I modsat fald er køber afskåret fra at gøre sådanne mangler gældende. Fejl eller mangler som burde have været opdaget ved en sådan gennemgang, kan ikke senere gøres gældende over for Tiny Concept ApS.
Indeholdt i leveringsprisen er levering med standard kran, max. 12 meter. Skal der bruges en specialkran eller ekstra montørtimer, vil ydelsen for dette blive faktureret køber, såfremt dette ikke er medregnet i købskontrakt.
For alle leverancer gælder det, at ansvaret overgår til køber ved levering. Tiny Concept ApS anbefaler derfor at tegne en entrepriseforsikring.
6. Konstruktionsændringer
Tiny Concept ApS og vores samarbejdspartnere forbedrer og udvikler løbende produktsortimentet. Tiny Concept ApS forbeholder sig derfor retten til konstruktionsændringer eller tilføjelser og tager forbehold for eventuelle afvigelser i fremsendte brugsanvisninger. Afvigelser i tilbehør såsom greb mv. kan forekomme. Sådanne afvigelser betegnes ikke som mangler i henhold til nærværende standardvilkår, hvormed de ikke berettiger til mangelsbeføjelser.
Ved kontrolmåling til eksisterende bygning kan byggelederen, uden samtykke fra køber, juster +/- 10 cm i størrelse for at tilsikre bedste konditioner for monteringen.
7. Egen montage
Fakturaen gælder som garantibevis. Kan en faktura ikke fremvises, bortfalder garantien.
Omkostninger for fejlagtig montering, demontering, arbejdsløn, fragt m.m. dækkes ikke af Tiny Concept ApS.
8. Tiny Concept ApS montage
Der skal altid være adgang til vand, 230 V strøm og toilet.
Er der tilknyttet byggeleder fra Tiny Concept ApS, skal køber altid være til stede indenfor normal arbejdstid ved opstartsmøde.
Forventet opstarts–tidspunkt er imellem kl. 07.00 – kl. 08.00, medmindre andet er aftalt.
Montage sker som udgangspunkt 5-7 dage efter den oplyste leveringsdato. Tiny Concept ApS forbeholder sig retten til at udskyde montage i højsæson og under ustadige vejrforhold såsom hård blæst, kuling, sne og frost som gør, at resultatet ikke kan leve op til vores kvalitetskrav for korrekt udført håndværk.
Køber har ansvaret for, at der ikke ligger kabler, gas, vand, dræn, kloak, brønde eller lignende i undergrunden. Køber skal i så fald anvise disse installationer. Omkostninger forbundet med reetablering, flytning eller tilkobling faktureres køber, medmindre disse er tydeligt angivet i købskontrakten.
Eventuel montering på facade skal være konstruktionsmæssigt korrekt opbygget. Overholdes der ikke en tolerance på +/- 5 mm pr. lbm., kan det være nødvendigt at lave aluminiumsinddækning, som vil blive faktureret køber.
Ved indgreb i eksisterende tagkonstruktion er det et krav, at dette ikke indeholder asbest. Evt. omkostninger til fjernelse heraf påhviler køber.
Belægning som tages op i forbindelse med montagen, reetableres ikke af Tiny Concept ApS, medmindre dette er aftalt og tydeligt fremgår af købskontrakten.
Det forudsættes, at byggeområdet har tilstrækkelig bæreevne, således at der ikke kræves ekstra stabilisering i forbindelse med montagen af bygningen.
Det forudsættes desuden, at boring af huller i forbindelse med en montage kan gennemføres uden hindringer. Monteres der på eller imod eksisterende bygningsdele, ydes der ikke garanti for disse.
Ekstraarbejde i forbindelse med bl.a. opgravning af trærødder, større sten, byggeaffald m.m. betales af køber i henhold til medgået tidsforbrug. De nævnte ekstraarbejder er ikke udtømmende.
I forbindelse med montage af specielløsninger eller tilpasninger medleverer Tiny Concept ApS ekstra profiler, så vores montører ikke risikerer at skulle køre ad flere omgange. Overskudsprofilerne er Tiny Concept ApS ejendom.
Såfremt der under eller efter montage opstår utætheder, der kan henføres til eksisterende undertag, understrygning, fuger eller inddækninger, er dette ikke reklamationsberettigende.
Ved aflevering skal kunden være til rådighed for gennemgang af projektet, som afsluttes ved en underskrevet afleveringsforretning, hvor eventuelle fejl og mangler angives. Kan der mod forventning konstateres fejl eller mangler ved afleveringsforretningen, berettiger dette ikke køber til at tilbageholde restkøbesummen.
Nøgler udleveres og produktet må tages i brug, når det fulde beløb af købskontrakten er indbetalt på Tiny Concept ApS’ konto. Tages produktet i brug eller igangsættes egne arbejder i eller omkring produktet, før indbetaling af det fulde beløb på Tiny Concept ApS’ konto, bortfalder retten til at gøre mangelsindsigelser gældende.
Ved afleveringsforretningen foretages en håndværkerrengøring af produktet. Denne inkluderer ikke vask eller pudsning af vinduer samt profiler.
9. Forsinkelser
Såfremt levering på grund af købers forhold udsættes i henhold til den aftalte leveringstid, er sælger berettiget til at fremsende faktura, som var levering sket til aftaletidspunktet.
Er Tiny Concept ApS ikke blev oplyst om en udsættelse af leveringstid senest 2 arbejdsdage før opstart, faktureres køber kr. 5.000,- + moms for forgæves montering. I alt kr. 6.250,00 inkl. moms.
Forsinkes opstart grundet eksterne forhold i mere end 26 uger, forbeholder Tiny Concept ApS sig retten til at genberegne løsningen. Dette berettiger ikke køber til at annullere ordren.
Som eksterne forhold kan nævne behandling ved kystdirektoratet, offentlige høringer, m.v. Listen er ikke udtømmende.
10. Følgeskader
Tiny Concept ApS dækker ingen følgeskader i forbindelse med levering eller montage af vores produkter.
11. Mangler
I tilfælde af at det udførte arbejde er mangelfuldt, er Tiny Concept ApS berettiget og forpligtet til at afhjælpe manglerne indenfor 60-90 dage.
Såfremt den nævnte tidsfrist ikke overholdes, kan køber på Tiny Concept ApS regning få afhjulpet manglen ved tredjemand. Tiny Concept ApS skal dog godkende en ordrebekræftelse fra tredjemand, før en afhjælpning må fortages.
Ved bestilling af nye elementer m.v. må køber forvente en længere udbedringstid end 6 arbejdsuger.
Tiny Concept ApS har udbedringspligten og udbedringsretten. Køber må påregne en vis tolerance iht. producentens anvisning.
Overfladiske småridser kan forekomme på elementoverflader. Eventuelle ridser må dog ikke blotlægge materialet.
Skulle der være mangler i leverancen eller skade på en eller flere dele, eftersendes de manglende produkter hurtigt som muligt eller efter nærmere aftale.
I nogle tilfælde kan manglen afhjælpes lokalt, herunder eftermontering af ødelagt glas ved en lokal glarmester.
Tiny Concept ApS dækker kun omkostninger for udbedring og materialer, såfremt det er aftalt på forhånd.
12. Produktansvar
Tiny Concept ApS er ikke ansvarlig for skader på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, når materialet er i købers besiddelse.
Tiny Concept ApS er ligeledes ikke ansvarlig for skader på produkter, der er fremstillet af køberen, eller på produkter hvori disse indgår.
Tiny Concept ApS er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.
13. Reklamationer
Drivhuse, glasorangerier, glaspavilloner, m.m. er bygget af aluminium, glas, gummilister, PVC og plast. Vejrforhold som for eksempel vind, slagregn, varme og kulde kan påvirke materialerne.
Ved uisolerede løsninger kan der opstå mindre utætheder med vandindtrængen til følge. Sådanne mindre utætheder udgør ikke mangler og er ikke reklamationsberettiget.
I vinterperioder kan der forekomme kondens i vores glasbygninger. Dette udgør ikke mangler og er ikke reklamationsberettigende.
Pergola og overdækket terrasse: Disse benyttes til over–dækning og afskærmning for vind og vejr. Konstruktionen er dimensioneret til at aflede nedbør på taget af overdækningen. Det kan opleves, at afdræningen i nogle tilfælde ikke følger med, eller at der trænger vand ind ved samlinger.
Ved sammenbygning mod eksisterende bygning laves inddækning
– typisk med pladebuk, eller der lægges en fuge mod eksisterende mur. Denne type inddækning/fuge kan ikke regnes for en 100% vandtæt løsning, og evt. indsivning eller dryp vil kunne forekomme.
Køber må påregne at varen kan fremstå med mindre kosmetiske afvigelser, herunder afvigelser ved den påførte galvanisering og lakering. Der kan således forekomme overfladiske ridser og overfladen kan fremstå uensartet. Sådanne kosmetiske afvigelser udgør ikke mangler og er ikke reklamationsberettigende.
Alt glas til vores uisolerede serie samt glasinddækninger på terrasser, overdækninger, pergolaer, m.v. er dimensioneret efter størrelse og vind–belastning. Glassene leveres hærdet, lamineret eller hærdet og lamineret sikkerhedsglas.
Der kan under selve fremstillingen opstå ujævnheder i glasset som led i høje temperaturer, der dannes under produktionen. Ligeledes er afvigelser i forbindelse med pilhøjden også forekommende. Ingen af delene udgør mangler og er derfor ikke reklamationsberettigende.
14. Krav til byggeunderlag
Byggeunderlaget skal være fast, hvilket eksempelvis dækker fliseareal, betondæk eller brystningsmur, som er vandret. Tolerancen herfor er +/- 2 mm pr. lbm. meter.
Hvis opklodsning er nødvendig, benyttes sorte Knudsens kiler, der limes sammen og bores fast i undergrunden. Dette medfører merpris for materialer og arbejdstid.
Ved flisebelægning fjernes de nødvendige fliser, der bores ned i en dybde á 90 cm og til slut støbes der omkring medfølgende spyd.
Måtte undergrunden ikke være i orden, og klargjort i kvote nul, forbeholder Tiny Concept ApS sig retten til at fakturere pr. medgået tid samt kørsel.
15. Force majeure
Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed, såfremt de forhindrer aftalens opfyldelse eller gør opfyldelse urimelig byrdefuld:
Arbejdskonflikt og enhver anden omstændighed, som parterne ikke er herre over, såsom brand, krig, mobilisering eller militærindkaldelser af tilsvarende omfang, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed samt mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder. Listen er ikke udtømmende.
16. Ejendomsret
Tiny Concept ApS forbeholder sig ejendomsretten over det solgte projekt frem til betaling af den fulde købesum inklusive renter, omkostninger m.m.
17. Afbestilling eller ændring af ordre
Da alle vores produkter er tilpasset de enkelte kunders behov, kan ordren ikke afbestilles. Af samme grund kan varen ikke byttes, returneres eller ændres.
Produkter købt på hjemmesider ejet af Tiny Concept ApS er undtaget af overstående og underlagt forbrugeraftaleloven.
18. Garanti
Tiny Concept ApS yder 2 års garanti på alle produkter eller ydelser købt af Tiny Concept ApS.
Der gælder 5 års garanti på elektriske motorer.
Garantien gælder fra datoen for slutfakturering.
Der kan tegnes 5 års garanti, som forudsætter, at der tegnes en serviceaftale.
19. Tvist
Alle uoverensstemmelser, der udspringer af aftaler mellem køber og Tiny Concept ApS, herunder tvister vedrørende indgåelsen, forståelsen eller gyldigheden af sådanne aftaler eller nærværende salgs- og leveringsbetingelser, skal afgøres efter dansk ret ved de civile domstole ved Retten i Kolding.
27-08-2024
HOLD DIG OPDATERET
Tilmeld nyhedsbrev
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret
på de seneste kampagner og nyheder.